Thursday, December 12, 2013

VI - Liivaliblikas ja öine mošee

Kuues reisipäev.

On pühapäev (emiraatides tavaline tööpäev; puhkepäevad on reede ja laupäev) ja hommik venib tavapärasest veidi pikemaks. Kaks päeva Dubaid on enda jälje jätnud - inimesed vajavad vaikust ja rahu, taas päikeseline ja soe ilm koostöös basseinide ja lamamistoolidega pakuvad selleks häid võimalusi.



Lähen pealelõunal Al Ain'i eelluuret tegema (165km Abu Dhabist). Ca 15km enne sihtpunkti on kena liivadüün - peatun ja teen mõned ülesvõtted, ei olegi ju õigupoolest nn varvast liivaseks saanud. Ala ise on suht räämas, düüniserval laiutab paras prügihunnik, ühelpool maanteed on veidikene asustust, teiselpool tööstuslikum piirkond. Düünid ja liiv ja kõrb on iseenesest kenad, eriti kui sedasorti värki igapäev ei näe. Öösel sadanud vihm on osa liivast niiskeks teinud, kuiv liiv keerutab selle ümber ja tekitab kenasid abstraktseid mustreid.


Tagasi auto juurde jõudes vahetan kaks sõna kohalike töölistega - lubavad endast pilti teha ja puha. Küsin ka, kaugelt nad on, parima arusaamise järgi umbes pooled Marokost ja teised Pakistanist. Lihtsad ja siirad tüübid, pärivad huviga misasja ma teen düüni otsas kaamera näpus? Mina vastu, et meil Eestis (ei tea nad niisugust riiki) on praegu peamiselt ainult lumevaalud, nüüd siis oleks tarvis liivast ka pilti teha. Igaljuhul paneb seltskonna tuus (keskel, päikseprillidega) mulle südamele, et ära rohkem pilti tee, siia tulevad kunagi lennuväli ja pahandust kui palju kui ma nüüd selle ala üles pildistanud. Noogutan ja olen nõus, teen "ainult mõned viimased pildid veel".

Loojangul saan sealtpoolt liikvele. Autosõit pimedas on elamus omaette - mitte et seda suures koguses vaja oleks, lihtsalt tore on kogeda, mismoodi liiklus toimib. Suunatuld väga ei tunda, siiski kasutatakse juhul, kus see äärmiselt vajalik võiks olla, näiteks kõrvalteelt trassile reastudes. Nn tavalise reavahetuse puhul ei ole tarvis vaevaks võtta. Vasakpoolne rida on kiireim rida, ja tavalisim kiirustaja/kihutaja on valge maastikuauto (Patrol, LandCruiser ja nonde kallimad Lexuse/Infiniti sõsarmudelid), klaasid tumedad kui öö ja kiirus 160kmh+. Muus osas on liiklus igati tip-top, teed siledad ja märgistus korralik, autod head, kõik toimib.

Pimedaks tagasi Abu Dhabis. Põikan läbi mošeest, et mõned öövõtted teha. Hiigelsuur keskplats on endiselt kahjuks suletud - seega lepin piltidega väljast aedade poolt ning siseruumidest.

Õhtul kl 21 paiku jõuan koju, päris väsinud: raske seljakott, statiiv, kaamera - paras rassimine. Homme plaanis Liwa oaasi külastada.

No comments:

Post a Comment